عدم عرضه غیرمجاز محصولات توسط شرکت های بازاریابی شبکه ای

۱۳۹۹/۰۹/۲۹
عدم عرضه غیرمجاز محصولات توسط شرکت های بازاریابی شبکه ای
 
کامبیز معتمد وزیری سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان ایران طی نامه ای خطاب به اتحادیه کسب وکار های مجازی اعلام کرد : 
شرکت های بازاریابی شبکه ای تنها مجاز به عرضه محصولات تولید خود و یا شرکت مادر (که دارنده بیش از 50 درصد سهام و سرمایه) می باشند

وی اعلام کرد که مطابق بند 3 ماده 1 و بند های 1 و 10 ماده 10 آیین نامه اجرایی مواد 2 ، 12 و تبصره ماده 87 قانون نطام صنفی کلیه شرکت های بازاریابی شبکه ای موظف اند که محصولات تولید خود یا شرکت مادر ( دارنده بیش از 50 درصد سهام و سرمایه ) را به روش بازریابی شبکه ای به فروش رسانند. لذا بر این اساس عرضه انواع کالا و خدمات در حوزه هایی اعم از بیمه ، گردشگری ، سلامت ، باشگاه مشتریان ، تخفیف های گروهی و ... در قالب روش فروش چند سطحی، خارج از فهرست مصرفی ارئه شده ، مصداق تخلف بوده و به موجب بند 4 بخش ب ماده 12 آیین نامه با شرکت های خاطی رفتار خواهد شد.